lørdag den 2. februar 2013

Sikke da en begivenhedsrig formiddag





Dagen startede med en gåtur med Carla i frost og sol. Dejligt forfriskende.



Vel hjemme igen var mine forårsløg sprunget ud, så de fik nogle længselsfulde blikke mens jeg strikkede og drak kaffe.


Jeg havde aftalt med Lone at vi skulle i en garnbutik nær herved. Jeg havde fået et gavekort dertil.
Lone kunne finde garn til en puf derinde. Jeg købte blot en strikkepind.

På vejen hjem igen mødte jeg et par som jeg ikke havde hilst på i rigtig mange år. Manden har i tidernes morgen været ansat hos Ole. Vi havde mange ord at bytte, så enden blev at vi skal besøge dem i eftermiddag. Jeg glæder mig.


Derfor måtte vi lige en tur på Torvet for at finde en blomst til værtinden.


Der var masser at vælge imellem, men vi endte med at vælge forår i stuen.


Når vi nu var der, skulle vi lige gå vores vanlige runde, forbi boden med fåreskind,


Adskillige grønthandlere,


Masser af frugt,


Mormors hjemmestrik,


Og flere blomster.
Oveni er der slagtere, ostehandlere, boder med stearinlys, fiskehandlere og sågar en udendørs kaffebar.

Nu vil jeg gribe mine pinde en times tid, inden vi skal på eftermiddagsvisit.


5 kommentarer:

  1. Ja, sikke I da skulle have oplevelser i dag og hvor dejligt at møde mennesker, man opdager, at man egentlig har savnet og så ende med at ses. Rigtig god fornøjelse med resten af lørdagen :-)

    SvarSlet

  2. Det lyder godtnok hyggeligt. :o)

    Go´ lørdag fra Joan M.

    SvarSlet
  3. Åh, hvor ser det dejligt ud med den spæde forårssol og alle forårsblomsterne.
    Gik lige igennem dine sidste blogindlæg ... og jeg når vist ikke ret langt i dagens blogrunde, når der er så mange fine ting at tjekke ud. Fandt dit link til elastisk aflukning meget nyttigt og så forvildede jeg mig jo længere ud i cirklerne... ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare skønt nå man støder på gamle venner og noget spontant opstår,så ender det ofte med at blive hyggelligt.

    SvarSlet
  5. Dagen i går må have været helt perfekt til besøg på Ingerslev....
    Desværre var jeg på forlænget arbejdsuge og kom ikke udenfor så meget som 5 minutter, før det blev mørkt.

    SvarSlet