torsdag den 27. oktober 2011

AFREJSE FRA PORTUGAL MED INDLAGTE PROBLEMER

Mandag nat var der et voldsom regn og stormvejr over det sydlige Portugal.

Vi i Albuferia mærkede ikke meget til det, men lufthavnen i Faro blev slem tilredt.

Taget blev flere steder på den store bygning beskadiget af stormen.

Heldigvis skete det om natten, så kun en enkelt person kom lettere til skade.



Vi viste godt at der havde været problemer, men havde også fået at vide at onsdag,
hvor vi skulle hjem var alt normalt igen.

                                                                  Det var det IKKE.


                Lufthavnen var lukket og alle rejsende blev henvist til en stor parkeringsplads
                                                ved siden af lufthavnsbygningen.


                                      Der var rigtig mange politifolk, nyhedsmedier, brandfolk,
                            lufthavnspersonale og en masser busser til stede på parkeringspladsen.

  Problemet var at der ikke blev formidlet ud hvad meningen var med at samles på P-pladsen
                                     
                                      De stakkes lufthavns medarbejdere knoklede rundt,
                                            med spørgende rejsende på slæb alle steder.
                                   Politi og brandfolk trak på skulderen hvis de blev spurgt.

                                                Det viste sig at metoden de brugte,
                            var at kalde passagerer til hver enkelt fly til busserne efter tur.

                   Fint nok, men havde der bare været én person der havde skrevet et skilt,
                    med meddelelse om hvad man kunne vente, ville det have sparet meget.

                                       Portugisisk effektivitet, eller mangel på samme. 
.


                                  Efter et par timer var det vores tur til at komme i busserne
                                      og blev kørt til in tjek på den anden side af lufthavnen,
                                            hvor flyene stod klar til at lette lige ved side af.

                                                                   Speciel oplevelse.
                                                                                                    

                 Jeg havde fået "smuglet" mine Knit Pick strikkepinde med i mit brilleetui.

                 Jeg har oplevet at jeg er blevet frataget mine strikkepinde i lufthavnen,
                                           så jeg skiller altid stikketøj og pinde ad,
                           så opdager de ikke at jeg har "farlige genstande" med i bagagen.

                                       Sat godt til rette i flyet, efter flere timers venten,
                                    skulle jeg selvfølgelig slappe af med mit strikketøj.


                                 Men hvad sker. Oh skræk Oh rædsel. Den ene pind knækker.
                                                        Det var så det strikkeeventyr.
                                        Godt jeg havde en bog med i håndbagagen.

4 kommentarer:

  1. Hvor var det godt, at det ikke gik værre under uvejret - heldigt det var om natten.

    Ærgerligt med den strikkepind!!!! Håber så til gengæld bogen var god :-)

    Og så iøvrigt velkommen hjem!

    SvarSlet
  2. Puha, sikke en træls måde at afslutte ferien på - men godt at der ikke skete mere.

    Tak for tippet med strikkepinde - hvis jeg en dag skal ud og flyve :)

    SvarSlet
  3. ØV hvor surt ;O((
    Hvor er den smuk til dig den stribede ;O)))

    SvarSlet
  4. Lea: det var en god bog;OD

    Mariannel: Tippet er godt bare de ikke knækker;o)

    Kirsten: Du er skisme sød. Jeg er helt opløst af varme på det billede og var lige ved ikke at tage det med, men tænkte så alligevel at sådan så jeg jo ud på det givne tidspunkt;=D

    SvarSlet