mandag den 6. august 2012

ROCKEFELLER, CLUE 4, halvgående

Hold da op hvor er der delte meninger om

Ravelry er der næsten kamp om at finde på andre løsninger
end den oprindelige af 4. og sidste del af opskriften.


Jeg laver meget ofte om på opskrifterne jeg strikker ud fra.
Men denne gang har jeg ikke intentioner om at gøre det.

Jeg synes striberne på "vingerne" passer fint til resten.

Meningerne er mange.
Dette er bare min mening.


Jeg har strikket den ene vinge.
Her ser sjalet godt nok færdigt ud,
men


vender jeg den anden side til,
kan det ses at er jeg kun lige begyndt på den anden vinge.

Jeg har dog lavet én væsentlig ændring på sjalet.
Jeg strikker i tykkere garn
og på større pindenummer end
opskriften foreskriver.
Jeg er nemlig vild med store sjaler.

Det er jeg glad for at jeg har gjort.
Sjalet bliver lige akkurat så stort som jeg kan lide.

Faktaboks følger når sjalet er færdigstrikket,
vasket og udspændt.

44 kommentarer:

  1. Smukt, smukt, og størrelsen er også supergod, der skal være lidt at kunne putte sig i.

    SvarSlet
  2. Nu har jeg ikke fulgt med i diskussionerne og strikker ej hellere sjalet, men jeg synes det er meget smukt og de farver du har valgt er meget harmoniske.

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er det blevet flot og en god størrelse, men det ser meget svært ud særlig når opskriften er på engelsk, men man kan vel købe den på et tidspunkt. Eller er den til salg på Ravelry?

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot i farverne ! Jeg strikker det også og har det som dig, strikker som dikteret i opskriften, synes jeg nemlig også passer fint sammen med resten, men hvor er *GAB* clue 4 lidt trættende at komme igennem. Mangler stadig den ene vinge......

    SvarSlet
    Svar
    1. TV-strik kaldes det hvis når det bare er lige ud ad landevejen;0D

      Slet
  5. Det bliver rigtig flot :-) Jeg har også valgt at strikke som det står. Mit kommer til at passe fint med en tørklæde størrelse. Jeg går nemlig helst med sjaler om halsen, i stedet for skuldrene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan er vi så forskellige Lisbeth;) jeg ville blive kvalt med det om halsen...

      Slet
  6. Det er flot - og det klæder dig .
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Det er virkelig flot! Rigtig god størrelse du har på sjalet.
    Jeg er enig med dig. Her bliver der heller ikke ændret. Jeg synes, designet er meget fint og Westknit-klassisk, hvis man kigger på hans andre modeller.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret. En rigtig klassiker med et twist...

      Slet
  8. Wauw det er flot :)
    Og dejligt stort ...
    Lige efter min smag
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Størrelsen også lige efter min smag..

      Slet
  9. Den er nu da slet ikke så tosset. Måske pga størrelsen på garn og pinde. Jeg har set nogen som er lide små. Den er blevet rigtig fin

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla. Jeg har mit sjal på et helt nummer tykkere pinde, så det giver noget i størrelsen..

      Slet
  10. Det er rigtig flot. Skønne farver og en størrelse, der vidner om luksus på en eller anden måde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Luksusgarn er det i hvert fald. Den fineste slags fra Mr. Weller?

      Slet
  11. Flot sjal,jeg må sige jeg er enig med dig,var ellers ikke sikker på at det blev ok før sidste clue,men jeg kan nu godt lide vingerne,selvom de er noget kedelige at strikke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bestemt de passer til resten.

      Slet
  12. Jeg melder mig også under fanerne. Har også været omkring Ravelry og fik set et billede af et færdigt sjal og kan godt lide det, så jeg følger også opskriften ;-) Første vinge er snart færdig og så kan det vel ikke vare så længe med anden vinge ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan det ikke Mette, hvis du ikke som jeg sidder på nettet i stedet for at strikke;))

      Slet
  13. Woww, det er flot - og så skønt at du har lavet det så stort at man kan putte sig.

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne og puttestørrelse får det...

      Slet
  14. Wau det er super flot! Jeg må indrømme at jeg langt hen ad vejen var skeptisk, men dine farver og størrelsen - smukt smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været sjovt at strikke, med forskellige teknikker og lært lidt har jeg også...

      Slet
  15. Findes der noget værre end sjaler, der er for små? ;-) Jeg er også vild med store sjaler - ellers kan det være det samme.

    Jeg synes dit sjal ser rigtig fint og harmonisk ud. :-) Oprindeligt troede jeg, du strikkede i to hvide farver, men kan nu se at den ene er sand - det ser også godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder kan sommetider snyde så forskrækkelig.
      Jeg kan slet ikke bruge " halsklude", så det passer mig fint at jeg har brugt tykkere garn og større pindestørrelse.

      Slet
  16. Det ser rigtigt godt ud. Mit kunne godt bruge lidt ekstra størrelse, men måske jeg kan nå det. Jeg er nemlig ikke kommet så langt. Mine børn er små, så strikketid kan være en mangelvare. Er lige færdig med clue 2, men har ikke kunnet dy mig for at kigge med på alle I andres arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært ikke at snydekigge Laura. Det gør vel heller ikke noget, vel?
      Jeg kan godt forstå at med de små er tiden til strik minimal.. Det ændre sig inden du aner det..

      Slet
  17. Det er flot i de farver du har valgt...:o)
    Og så blev jeg også lidt harm da jeg læste deres indlæg i gruppen, et eller andet sted synes jeg det er synd for designeren at de laver om på det, vi har jo valgt det ud fra at det er hemmeligt når vi starter, så kan man da i det mindste lave det færdigt, og så eksperimentere med et andet bagefter, der er jo en mening med det han har lavet. Og det må så også om nogle år, når nogen søger på dette sjal, være totalt forvirrende at finde ud af hvilket der er det oprindelige.
    Nå men jeg er stadig ved den første vinge, har travlt med mine rastløse ting....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo frit for enhver at ændre et mønster Jette, men jeg har sjældent set så mange ændringer som her.
      Jeg synes også det er lidt synd for legen at vi ikke strikker det samme, men på den anden side er der jo også træls at strikke noget man ikke kan lide og ved Mystery kan man jo ikke se det før start.

      Mon ikke Stephen dukker op med billeder af sin version inde på opskriftsiden, så man kan se originalen inden køb. Det tror jeg.

      Slet
  18. Det er godt nok flot, har ventet spændt på at se det næste træk, strikker det ikke selv, så har fulgt dig :0) det er mega flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det jo ogå som om du er lidt med...

      Slet
  19. hej
    syntes det ser dejligt stort og lækket ud, syntes det er et fint og anderleds mønster, jeg er nu vld med det.

    SvarSlet
  20. Hvor bliver det flot, Ulla.

    Jeg har af præcis de samme grunde som dig strikket sjalet større, end der var lagt op til. Jeg synes nemlig, at Stephen Wests sjaler generelt er en smule til den lille side. Jeg er ikke nået så langt (skal til at starte på clue 4), og jeg har godt nok været i tvivl, om jeg skulle strikke efter opskriften eller ej. Der er lavet nogle rigtigt flotte alternativer, synes jeg. Meeeeen lige nu hælder jeg til at strikke den rigtige opskrift (igår hældte jeg til den anden side). :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var med på SW´s Mystery Shawl sidste år også og selv om jeg strikkede den store størrelse (der var der nemlig valgmuligheder) synes jeg det var til den lille side, derfor valgte jeg at lave det på den måde i år.
      Jeg er spændt på hvad du vælger mht clue 4...

      Slet
  21. Hej ulla. Flot sjal og flotte vinger. Jeg er nysgerrig på den tunika du har under sjalet. Er det wellers hør silke bomuld ? Det kunne det i hvertfald ligne. ;-) jeg har sådan en cone af det garn der venter, men også her er der 3 små i huset så strik er en luksus når det sker. God onsdag aften Kh Didde

    SvarSlet
  22. Didde, den er strikket i Mr. Wellers råsilke. Den er ganske tynd. Tunikaen her er strikket på en pind 3.
    Du kan læse mere om den i et indlæg fra maj der hedder" what a wonderfull Day".
    3 små kræver en del, så jeg kan godt. Forstå hvis pindenene ikke bliver rørt så meget, men dejligt at du on finde lidt " luksustid" til det.

    SvarSlet
  23. Det er bare blevet flot og jeg synes også det er lettere at lave mønstre om, når man ved hvordan de ser ud på forhånd. Man kan jo altid lave dem om senere--- men jeg tror det er inspirationen fra Faraos hovedklæde, der giver de lange retstrikkede spidser og det ville da være synd at ødelægge med alt muligt andet. Jeg er iøvrigt ganske tilfreds-- nu må vi sehvad det bliver til med brugen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit vil helt sikkert blive brugt... Når jeg bliver færdig med det.. Har ikke haft meget strikketid de sidste dage....

      Slet