tirsdag den 20. september 2011

UPS, DEN GARN KUNNE IKKE LIDE VASKEMASKINEN

Øv for en dummert jeg har lavet med denne lille sag.

Jeg har som vanligt vasket på uldprogram 30 grader i vaskemaskinen.

Hvis jeg havde tænkt mig om, kunne jeg nok have regnet ud at denne fine garn ikke ville finde sig i den behandling.

Strikken er ikke ødelagt, men det fluffy luftige udtryk er væk og i stedet er der kommet en blød, blød  lille lun tæt capelet ud af det.

Heller ikke så ringe endda, men garnet fortjente en bedre behandling!!!


FAKTA:

Opskrift:

Garn:

fra


Pind:
4

Ændringer:
Jeg kunne ikke lide borten for neden og ændrede den til en glatstrikket kant, med et par hæklede omgange til slut. Ligeledes hæklede jeg også en kant rundt i halsen.

17 kommentarer:

  1. Hvor er det ærgeligt - men godt den kan bruges alligevel.

    Ja, nogen gange kører vi jo bare på rygraden når vi gør nogen ting- og det koster :)

    Hvor er din vitaminD blevet flot - er helt misundelig (på den gode måde) ;0)

    SvarSlet
  2. Jeg må indrømme at jeg slet ikke tænkte på at det ikke duede at putte den i vaskemakinen Mariannel.
    Jeg havde jo testet maskinen med mine striber og Vitamin D. De blev bare så smukke af at komme en tur deri..
    Men dette fine, fine garn, så blødt og lækkert kan du tro, skulle vist bare lige være skyllet op i hånden... Så blev vi så kloge!
    Men hvor er jeg glad for at den duer alligevel.

    SvarSlet
  3. UPS... Sådan er vi vist alle på eller anden måde kommet galt afsted :-)

    Jeg bryder mig absolut ikke om at vaske uld o lign. i vaskemaskinen, men det er jo sådan man 'gør' i dag og så gør jeg også :-)

    Godt den kan bruges alligevel Ulla. Tror du blir glad for den når du kommer hjem til kolde DK igen ;-)

    KH

    SvarSlet
  4. Jeg synes tit, at strik "samler" sig pænt og den lette centrifugering fungerer bedre end at presse vandet ud mellem håndklæder, synes jeg. Der er åbenbart det ekstra fine garn, der ikke tåler maskinen. Godt at den kan bruges alligevel, for den er da godt nok en fin sag:-)

    SvarSlet
  5. Den er rigtig sød og meget lækker, som den er.
    Det er jo ærgerligt for dig, men
    hvad andre ikke ved, har man jo ikke ondt af.

    SvarSlet
  6. Ærgeligt "fluffen" røg i vasken, men herfra ser den nu ganske lækker ud :)

    SvarSlet
  7. Selv om det fluffy røg sig en tur, synes jeg den er rigtig sød alligevel. Pænt mønster du fandt der.

    Kh. Lis

    P.s. Tror alle dem jeg kommer forbi lige pt. har et eller andet med deres vaskemaskiner og strikketøj for der har været 4-5 med den samme virus angreb host host her indenfor den sidste uge.

    SvarSlet
  8. Jeg vasker ALT i maskinen Gitte... eller gjorde;OD

    SvarSlet
  9. Det er også min erfaring Charlotte... indtil i går;OD

    SvarSlet
  10. Du har ret Ann, og jeg kan love dig den er lækker alligevel...

    SvarSlet
  11. Fy føj da Lis, ligefrem en virus.

    Det er et fint mønster og selv om det er blevet "tættere" fungere det meget godt...

    SvarSlet
  12. Føj for en gyser af en overskrift. Jeg turde næsten ikke læse videre, men dejligt for dig at det ikke gik værre.

    Det er nogle fantastisk flotte ting du får frembragt, men dine meget flittige hænder.
    Tak fordi du deler det.

    Mange hilsner
    Anette

    SvarSlet
  13. Øv Øv og tre gange ØV og så alligevel - nu er du blevet så klog og heldigt at den stadig kan bruges. Den er super smuk ;O)

    SvarSlet
  14. Og tak fordi du læser med Anette og kommentere... det er jeg glad for...

    SvarSlet
  15. Du kan tro jeg ikke bare uhæmmet smider ting i vaskemaskinen for eftertiden Kirsten..
    Jeg kunne s.. da også godt have tænkt på at mohair ikke ville synes det var fedt at komme derind. Det er bare SÅ sjællent jeg stikker i den tråd.
    Men
    jeg er ikke skræmt helt til døde. Garnet er SÅ lækkert at det får lov at komme på mine pinde en anden gang. (men ikke i maskinen)

    SvarSlet
  16. ØV, hvor ærgeligt!

    Selvom det ikke er nogen trøst, så har vist alle prøvet det ;-)
    Og man bander sig selv væk hver gang.
    Man kan ikke engang brokke sig over nogen, for man har helt selv skylden!
    Det er vist det man træls :-)

    SvarSlet