torsdag den 17. november 2011

GODT OG VEL HALVGÅENDE


                        Mens jeg var i Portugal i oktober læste jeg dette indlæg på Liselottes blog
                                                               og var totalt solgt.

                     Den mest vidunderlige poncho med et lille ærme havde hun strikket.

                                                       Der var bare en lille hurdle,
                                           før jeg kunne lege Copicat endnu engang.

                                              (Jeg har med at stjæle med arme og ben,
                                 når jeg ser noget spændende på bloggene rundt omkring.
                                                  Havde I ikke allerede opdaget det,
                                                              er I hermed advaret.)

                                        Opskriften på ponchoen var i dette oktober blad
                                    og jeg kom først hjem sydfra i slutningen af oktober,
                                       så jeg var noget spændt på om bladet var udsolgt,
                                                   eller jeg stadig kunne få gaflet et.

                                    Det lykkedes heldigvis og jeg gik i gang med det samme.


                                       Jeg er nu godt og vel halv færdig med min version,
                                        og jeg kan allerede mærke at det bliver en yngling.
.
                                                             Det er en rigtig TV-strik,
                                                           lange retpinde efterfulgt af,
                                                                         føles det,
                                                          endnu længere vrangpinde.

                             Hvorfor har jeg dog den modvilje mod de stakkels vrangmasker?

                                                        De har jo ikke gjort mig noget
                                                  og de er med til at gøre arbejdet smukt.

                                                  Men det har jeg altså, og har altid haft!

                      Derfor strikker jeg også på andet, indimellem for at få noget afveksling.



                     Jeg strikker den i en vidunderlig uld/silke fra Ynglings garnpusheren.

16 kommentarer:

  1. Mangler kun at hæfte ender og vaske min, så er den klar, men for Søren da de vrangpinde. Ligesom dig er jeg ikke videre glad for de lange vrangpinde :-(

    SvarSlet
  2. Mon de vrangpinde nager os så meget fordi de var svære at lære i sin tid... mmmmmmm

    SvarSlet
  3. Hold nu op som den bliver flot, Ulla :-)

    Garnvalget er smukt og sikke et held, at du nåede at få fingre i det restlager :-)

    SvarSlet
  4. Jeg er glad for det garn Liselotte..

    Ikke at jeg viste hvad jeg skulle bruge det til da jeg købte det, men det ved jeg jo sjældent med mine garnkøb.
    Et eller andet bliver det jo til med tiden;OD

    SvarSlet
  5. Godt gået med de lange vrangpinde!!! Jeg synes bestemt ikke om for meget vrang, ikke desto mindre strikker jeg på hele tre cardigans med mange lange vrangpinde..... Ret går hurtigere; må snart slå op til noget på rundpind!!

    Lækker bliver din poncho helt sikkert!

    SvarSlet
  6. Hold nu op, hvor er den lækker. Huh, hvor man bliver fristet... Må vist på jagt efter det blad.
    God aften til dig :)

    SvarSlet
  7. Den ser virkelig lækker ud Ulla - vrangpinde er en mærkelig størrelse tror vi alle synes retpinde er lettere.

    Min poncho har været i gang konstant siden den blev færdig ;-)

    kh Jane

    SvarSlet
  8. Fin poncho ..
    og det er vel det bloggene er til for : vi inspirerer hinanden :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  9. Ved slet ikke om jeg tør sige det, men jeg kan bedre lide vrangpinde, synes de går hurtigere og jeg får ikke splittet garnet så meget som på retpinde. Og så må du altså holde op med at vise alle de flotte modeller, kan jo ikke nå at strikke alle dem. Den er godt nok lækker den poncho.

    SvarSlet
  10. Copicats er vi vel alle, hvis vi ikke lige laver vore opskrifter selv:-)
    Jeg synes rigtig godt om at du lader dig inspirere og så giver tingene dit eget twist.Jeg kigger ind her for at bive inspireret ,og jeg kopierer dine fine ideer med "rank ryg".
    God weekend

    SvarSlet
  11. Kan godt forstå ,at du er faldet for den, den er super flot og en der bare hænger på en hele vinteren.
    Hihi en lille copicat er der i os alle det er dejligt ,at blive inspireret :-)
    De vrang pinde føles som dobbelt så lange for mig, ved ikke hvorfor.
    God weekend

    SvarSlet
  12. Åh, tak fordi du kunne lokkes til at vise den skønne poncho!

    Jeg fik først kigget nu, da jeg lige havde en fødsel, der gik igang. ;-)

    Men altså hvor er jeg vild med det garn. Det er simpelthen så smukt!

    SvarSlet
  13. De var faktisk svære at lære, men jeg havde også ufatteligt svært ved at lære at strikke ret. Strikkede altid drejet ret til at begynde med ;-)

    SvarSlet
  14. Jamen Erika da. Håber alt gik godt med fødslen...

    SvarSlet
  15. Det gjorde det, Ulla. Alt gik helt perfekt, og jeg har nu den fineste babypige i mine arme. :-)

    SvarSlet