mandag den 15. oktober 2012

SMÅ SKRIDT - ET BABYTÆPPE

Hvorfor jeg lige skulle strikke et babytæppe,
ved jeg ikke, men jeg faldt for det søde navn
 
og det smukke mønster.
 
Billederne blev taget ude på terrassen.
Det var ikke  let at holde styr på noget i blæsten i dag,
 
men så kan man da se at bagsiden også er præsentabel.

Det ene får  kiggede nysgerrigt til da jeg sprang rundt.
Måske det var misundelig over at jeg stod
med det blødeste lammeuld fra England.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
af
 
GARN:
i farverne
Buskbom
og
Cigar
 
I alt
180 gram
fordelt med ca
110 gram til Buskbom
og
70 gram til Cigar
Der er strikket med 2 tråde.
 
GARN KØBT HOS:
 
PRIS:
63 kr.
hvis man køber 100 grams nøgler til 35 kr.
Køber man cones på 500 gram, som jeg gør
er  prisen for tæppet
under 60 kr.
 
PIND.
5
 
MÅL:
65 cm x 88 cm
 
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg har ikke lavet strikkeprøve,
så jeg ved ikke om målene er korrekte.
I opskriften står der blot one size.
 
Der står også der skal bruges 350 gram garn
fordelt på 200 gram af den ene farve og 150 gram af den anden.
Mon ikke det er en tastefejl.
Jeg vil mene at har man
120 gram af den ene farve
og
80 gram af den anden
har man rigeligt.
 
Jeg har strikket tæppet i farver der kan bruges til begge køn,
da jeg på stående fod ikke ved hvem der bliver modtageren.
 
Jeg kunne se det strikket op i rød og pink
til en pige,
eller to blå nuancer
til en dreng.
 
Eller hvad med at erstatte den ene tråd med en tråd Alpaca?
 
Jeg tror jeg bliver nødt til at lege med kvaliteter
 til næste gang jeg skal strikke det.
For strikkes igen det skal det.
 
 
 
 

30 kommentarer:

  1. Ja eller også var den bekymret for sin egen pels. Lækkert tæppe og valg af farver. Små skridt hmmmmmm syntes du har været hurtigt til det.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Deres uld er slet ikke så fin som den jeg har brugt, så de behøver ikke frygte mine strikkepinde;)

      Slet
  2. Hvor er den blevet rigtig flot .. speciel men flot.
    Hvis jeg var får, ville jeg nok osse blive lidt nervøs for min vinterfels.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pelsen ryger, for deres egen skyld.. Ikke for min. For jeg gider ikke alt det karten, spinden osv;)

      Slet
  3. Meget smukt...... og super billeder :O)
    Kh. Majbrit

    SvarSlet
  4. det er super fed, er vild med de to farver sammen- de er kanon flotte sammen, det er en heldig babu som får det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal lige ha fundet babyen;)) tæppet ryger i gavebunken, så dukker der nok en baby op.

      Slet
  5. Hvor er det blevet fint! Dejlige farver selv om det ikke er almindelige babyfarver - det er godt!

    Jeg tænker straks garnproduktion når jeg ser det skønne får ;0))

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må få ulden kvit og frit når de meget snart bliver klippet. ;))
      Jeg gider ikke selv igennem hele den proces. Gjorde det for mmmm jamen det er da over 30 år siden.. Griner, som tiden dog flyver afsted.

      Slet
  6. Hvor er det fedt! Fine fine farver, og ja, alpaca! Det lyder som et godt valg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Alpaca og højlandsuld er fantastisk sammen. Jeg leger lidt med den blanding lige nu;)

      Slet
  7. Skønt og utraditionelt babytæppe i efterårsfarver. Det er godt nok blevet flot.

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare lækkert ud. Enhver baby ville nyde det. Og farverne er fantastiske. Jeg sidder og forstiller mig det i petroleum og brun...
    Og måske jeg også skulle indføre en gave bunke. Man mangler ind i mellem gaver og jeg ser tit ting jeg gerne vil lave men ikke lige ved hvad jeg skal bruge til. :-)
    Og sikke en fantastisk terrase og udsigt du har. Bliver helt grøn af misundelse...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får af og til lyst til at strikke noget jeg ikke lige ved hvd jeg skal bruge til, så derfor gavebunken;)
      Og velkommen til blogland Lisbeth;)

      Slet
    2. Mange tak for velkomsten.... Desværre har det gjort mig til en værre tørstrikker... Får ikke lavet særlig meget (og kan derfor ikke rigtig opdatere bloggen) men jeg får tilgengæld samlet inspiration og så kommer jeg vel ordentlig igang igen... Håber jeg da.... hahahaha....

      Slet
  9. hej Ulla.
    Det er et rigtig sødt tæppe - og spændende hvor modtageren mon findes ..
    eller måske netop ikke findes - endnu ;o)
    Skægt lige at bemærke, at tæppet minder lidt om det landskab, det er fotograferet i.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt set Mona. Jeg tænkte græs og muld.;)

      Slet
  10. Mums hvor er det lækkert- kan ligefrem føle den bløde lammeuld- altså når det er vasket- for mens man strikker synes jeg ikke det er hlødt og lækkert, men til gengæld skal man ikke hele tiden kæmpe med at få hele tråden med igennem som på de bløde garner. Det synes jeg er en stor fordel. Jeg kan godt se det i rødt og pink- det kunne blive rigtigt fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er netop meget lækkert at strikke med og jeg synes ikke det er specielt hårdt.
      Jeg vasker det altid på 30 grader uldprogram i maskinen. Ikke at jeg skal anbefale det, for ikke alle maskiner vasker ens. Men min maskine tryller det blødeste fine strik frem;)

      Slet
  11. Hvor er det altså bare blevet rigtig flot og fede farver.... Her har det stået ned i stænger det meste af dagen så bliver lidt misundelig over din solskin på terassen

    SvarSlet
    Svar
    1. Regn smagte vi så sandelig også. Men det var en af de dage hvor der var det hele. Sol, regn, blæst. Vi kan nok lige så godt vænne os til det.

      Slet
  12. Det er da så lækkert. Og farverne er skønne!
    Spændende, hvem der skal putte sig under det....

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke der dukker en eller anden op på et tidspunkt;)

      Slet
  13. Hvor er det blevet smukt, og den baby der engang modtager det kan da ikke andet end ligge i luksus og hygge sig under det. Vi er jo "nødt" til at strikke noget sommetider, uanset om der lige er en modtager.

    SvarSlet
  14. Hvor er det blevet lækkert, Ulla.

    Jeg retter lige mængderne i opskriften, for du har ret. Jeg må have haft hovedet under armen, da jeg vejede af. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ligefrem hovedet under armen.. Griner... Nej det synes jeg nu ikke.
      Det er til gengæld den eneste svipser i opskriften.
      Den er meget velskrevet. Tusind tak for den Erika

      Slet
  15. Årh et lækkert tæppe... :D og rigtig lækre farver.
    Det må på pindene ret hurtigt, inden det bliver for koldt for den lille kun at have dyne på. ;)

    SvarSlet