onsdag den 3. oktober 2012

STRIKKET MÅNE TIL MIN SOL

Lone faldt for en hue da hun kiggede opskrifter til sin cardigan.
 
Jeg strikker meget sjældent huer.
Jeg bruger det ALDRIG selv.
Med mit tykke, tykke hår har jeg rigeligt med hue på hele året,
og heldigvis har jeg aldrig vrøvl med ørerne.
 
Men Lone bruger huer.
 
Hvorfor jeg så ikke lige får strikket til hende ved jeg egentligt ikke.
 
Nu benyttede jeg så chancen,
da hun havde udpeget en hun kunne lide.
 
Huen har samme farve som jeg brugte til
et halsrør hun fik sidste jul.
 
Jeg har strikket den med 3 tråde.
2 Højlandsuld
og
1 Kid Mohair

Inspireret af Liselotte,
vaskede jeg den så den filtede en smule.
Det blev den efter min mening bestemt ikke ringere af.
 
Jeg tror endda at det bliver endnu bedre hvis man strikker i den
fine nye Silk/Mohair i stedet for den "gamle" med nylontråd i.
Det skal forsøges senere, hvis denne bliver godkendt af barnet.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
fra hæftet
 
GARN:
43 gram
i farven syrlig
(2 tråde)
og
12 gram
i farven Honning
(1 tråd)
 
GARNLEVERANDØR:
 
PRIS:
Under 40 kr!!!
 
PIND:
4½ til rib
og
5½ til resten
 
BEMÆRKNINGER:
Skøn strik og så kan jeg godt lide at den skal syes sammen bagefter,
 i stedet for at den skal strikkes på rundpind/strømpepinde eller magic loop.
Min strikkefasthed: Aner det ikke;O)
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Rigtig fin og SUPER farve :))

    SvarSlet
  2. Den er rigtig flot. Og da helt perfekt til det danske vejer om man ikke er så heldig at have så godt et hård som du.

    SvarSlet
  3. Den er super fin, jeg prøver mig lidt frem i øjeblikket, skal jo til Island, og tror en hue vil være godt, jeg bruger ellers aldrig hue, og kan heller ikke finde en jeg magter på mit hoved :0)

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin. Håber modtageren bliver glad:)

    SvarSlet
  5. Det er en supersød hue. Jeg er heller ikke god til at bruge huer, men de sidste kolde vintre har fået mig til det. Overvejer at strikke strandskadehuen til strandskadetrøjen. :o)
    Det er et rigtig fint mønster, der er i den, du lige har strikket.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Den er skøn-lækker! Bruger kun hue, når jeg er ved Vesterhavet, for vinden der kan mine ører ikke lide.

    SvarSlet
  7. Kære Ulla nu har jeg modtaget strikkebogen med posten, jeg er jo nødtil at kunne strikke noget af alt det dejlige, du har vist her den sidste tid. Tak for dejlig inspiration. Vh Lykke T

    SvarSlet
  8. Det er skønt når vi kan inspirere hinanden herind på alle de skønne blogs;)
    Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet