onsdag den 21. november 2012

TESTSTRIKKER - aldrig mere!

Jeg har teststrikket en smuk cardigan.
 
Selve trøjen havde jeg fået strikket og
i forgårs skulle jeg påbegynde den stribede belægning.
men et eller andet var galt.
 
Jeg kunne ikke samle maskerne op som beskrevet fra nederste kant,
så ville det skulle gøres fra bagsiden!
 
Jeg læste og læste... tjekkede og kontrollerede!
 
Jeg havde strikket alt lige efter opskriften.
 
Ingen svinkeærinder med selv at finde på og lave om.
Nej rigtig artig havde jeg været og fulgt opskriften til punkt op prikke.
 
Jeg skrev derfor en mail til designeren og fik også straks en mail tilbage
 hvor hun skrev at hun nok var "kommet til" at lave opskriften
spejlvendt
af hvad den skulle være!
Hun beklagede hvis det ville give mig problemer.
 
Om det giver problemer!
Ja det gør det da i høj grad.
Cardiganen er strikket fra halsen og ned,
og allerede på pind 1 opstår problemerne.
Skal jeg rette fejlen, skal hele cardiganen strikkes om.
 
Jeg ved godt at som teststrikker
kan man være udsat for at der er fejl i opskriften,
det er jo derfor designeren gerne vil have den testet.
Men spejlvende opskriften!
Det er så her jeg ikke skriver mere,
for jeg har lært hjemmefra at kan man ikke sige noget pænt,
skal man tie.
Jeg tier.
 
Jeg har forsøgt mig med at omskrive opskriften
for at få den til at passe,
men det fungerer ikke.
 
Om jeg strikker den endnu en gang,
for at få den vendt rigtigt?
Nej, det gør jeg ikke.
Den bliver trævlet op og garnet bliver brugt til noget andet.
 
_______________________
 
Nu har jeg endnu et punkt på listen over noget jeg
ALDRIG skal gøre igen:
 
Jeg skal aldrig mere være teststrikker.
 
Punktet:
Aldrig handle i IKEA i skoleferier blev føjet til i sidste måned.
 
Jeg håber ikke jeg skal have et nyt punkt i næste måned.
 
 
 

36 kommentarer:

  1. Øv, øv og øv... hvor ærgerligt :-(

    Du blev klog af skade, men det er så ærgerligt med den slags, for teststrikkere er uundværlige, synes jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Teststrikkere er uundværlige. Men jeg må hvis erkende at mit temperament ikke er til det.

      Slet
  2. Jeg har heldigvis aldrig været udsat for den slags som test strikker. Jeg kan sagtens forstå din reaktion :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er noget af en debut. Jeg er enig med andre i, at designeren skulle have kontaktet jer så snart hun fandt ud af, at hun måske havde lavet en fejl.

      Slet
    2. Måske jeg var den der opdagede det først Fie;)

      Slet
  3. Hold da op det må være ski.. irriterende ;O((
    Det ser ellers smukt ud det jeg kan se på billedet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du får ikke mere at se Kirsten.. Griner.. Den er en katastrofe....

      Slet
  4. Nej, ikke flere punkter på månedslisten... Men den ellers flot ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser fingre for at der ikke kommer flere.

      Slet
  5. Hol op hvor træls som man siger på jydsk. Hvis det var mig havde jeg også sagt mange grimme ord og kylet strikketøjet hen i et hjørne. Så må du i tænkeboks for at finde på hvad garnet kan anvendes til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnet fortjener helt bestemt en god opskrift Annelise.

      Slet
  6. Du har da tålmodighed, du har da prøvet flere gange for at få det til at lykkedes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har jeg Helle. Først havde JEG læst opskriften forkert og bagefter dette.. Shit

      Slet
  7. Så kunne hun da skrevet da hun opdagede fejlen.
    Kan godt forstå det er mere end træls at bruge tid på sådan noget.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke hun havde opdaget fejlen Yt.

      Slet
  8. Nej hvor ærgerligt,men jo også en fordel ved at have teststrikkere,tænk hvor mange der ellers kunne have siddet med en ubrugelig opskrift-når man var næsten færdig med sin cardigan-om ikke andet vil det jo komme dem til gavn som køber opskriften-men super ærgerligt for dig-øv med øv på

    SvarSlet
    Svar
    1. Teststrikker er vigtige Gitte.. Men jeg giver bolden videre næsten før jeg er kommet igang.. Dette var min første teststrik;(

      Slet
  9. Øv, hvor ærgerligt, det er ellers en flot trøje jeg havde overvejet.

    Cool liste du har gang i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt da ud af at de to garner klæder hinanden;)

      Slet
  10. Det er øv.. jeg har prøvet at købe en opskrift som var forkert i flere dele, skrev til hende som havde lavet modellen... og fik som svar at hun var matematikker og den var test strikket.... jeg var glad for at hun ikke skulle lære mig matematik, for hvis man ikke kan se at 2 og 2 = 4... så har man vist et problem.

    Men ellers ser det ud til at være en skøn trøje,

    SvarSlet
    Svar
    1. Mod tåber kæmper selv guderne forgæves Erna ;))))

      Slet
  11. Æv altså ... kan godt forstå du har opgivet.
    Så nu har du en ting mere til NotToDo listen ;o)

    SvarSlet
  12. hæ hæ jeg sidder lige og smiler af dit indlæg selvom det er skide surt at have brugt tid på noget også det ikke bliver til noget alligevel... Hver gang jeg laver en opskrift lover jeg mig selv, at nu er det sidste gang for kors jeg kan blive tøsesur når det driller, men det er såmænd da glemt når jeg kommer får en ny ide....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke for mig selv jeg har teststrikket Marion..

      Slet
  13. Nej ved du nu hvad, det er simpelthen ikke i orden, jeg kan godt forstå du er træt af det.
    Selvfølgelig kan man lave en fejl, men at spejlvende en hel opskrift, det er altså noget rod.

    SvarSlet
  14. hej Ulla
    sikke noget ! Jeg forstår godt at sådan en oplevelse kalder på temperement ..
    det ville den også gøre her.
    Men det er nok teststrikkerens lod her i livet at komme ud for den slags tilskikkelser.
    Det var ellers en rigtig flot model du havde gang i.
    Har du en ny idé om hvad du så vil bruge det garn til ?
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige bestilt en ny strikkebog, og jeg tror det bliver fra den jeg vælger en ny model at strikke..

      Slet
  15. Æv Ulla - nu fulgte du endeligt en opskrift - og så var der fejl i den! Jeg fatter ikke hvordan man kan vende en opskrift forkert...
    Glæder mig at du vil bruge det smukke garn til andet - for som du skriver, det fortjener det.

    SvarSlet
  16. Griner. Det må være nemesis Karina..

    SvarSlet