mandag den 18. marts 2013

Små korssting med silketråd

Jeg og broderer en lille pige med en ballon der blæser fra hende i vinden.
Det ville den også gøre her i dag, for der er godt gang i den derude.
 
Jeg nyder i den grad at kunne sidde med de små sting,
uden at skulle bruge lup, få dobbeltsyn, hovedpine og jeg ved ikke hvad.
Problemerne med synet stjal glæden.
Men ikke mere.
 
Efter jeg har fået nye briller er alting blevet lettere.
Jeg kan se at arbejde ved computeren. Jeg kan kigge langt og kigge nært.
Jeg får ikke hovedpine, ser ikke dobbelt eller sløret.
Jeg er glad.
Jeg har foruden mine briller med glidende overgang,
fået et par briller jeg skal bruge når jeg sidder
 og broderer, læser, tegner eller andet hvor
 jeg i længere perioder kun kigger ned.
Det fungerer rigtig godt.
 
Nu vil jeg gribe nålen igen.
Må jeres mandag blive lige tilpas.
 
 
 

15 kommentarer:

  1. nej hvor er det et fint stykke arbejde !
    og tænke at kunne lave sådan noget fint noget.
    - og dejligt, du har fået styr på synet.
    jeg glæder mig til at se mere til pigen og ballonen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for at jeg endelig har fundet en optikker der har lyttet til mine behov og formået at løse mine problemer med synet.

      Slet
  2. Korssting er dejligt at sidde med. Tiden forvinder mens sting på sting på sting sætter sig i underlaget.
    Jeg synes det er skønt, også selvom det hurtigt tager forfærdelig lang tid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. En time eller to er væk uden man næsten når at blinke Pernille. Og i dag var en dag hvor jeg havde tiden til det:)

      Slet
  3. Hvor er det godt at du fik de briller, du som elsker håndarbejde af enhver art skulle aldrig slås med dobbeltsyn eller andre ubehageligheder. Dine korssting er smukke. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af den slags. I hvert fald ikke hvis man skal tælle. Fortrykt stramaj kan lige gå an, så heller ikke mere.

    SvarSlet
  4. Du kan tro jeg er taknemlig...
    Jeg elsker at brodere.. Lige det her på hør kan godt udløse et par edder, selv om synet er i orden igen. Hørstof er jo ikke ens i trådene og driller derfor, men det giver også liv.

    SvarSlet
  5. Altid hyggeligt med broderi, selvom det tager lang tid før man kan se resultaterne. Hvad skal den søde pige bruges til? og tegner du selv mønster i et fancy program eller hvor finder du det?
    Tak for altid dejlig inspiration.
    KH Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Pigen skal hænge på min væg i lejligheden i Aarhus.

      Slet
    2. Og så glemte jeg da lige at svare på om jeg selv har tegnet hende.. Det har jeg ikke Tina. Der rækker min kreativitet desværre ikke. Jeg har søgt på nettet efter broderier og vupti så dukkede hun op.

      Slet
  6. Hvor er det smukt Ulla, der er noget meget fint ved korssting som jeg virkelig godt kan lidt, men jeg syntes der er en meget fin balance mellem mega kiksen, og meget fint! Jeg syntes det du har lavet er meget meget fint, lige til en fed pude eller taske, eller på tyggen af en cowboyjakke? Hvad er mon planen med dine fine pige med ballonen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Den ville passe fint til både pude, taske og jakke, men jeg laer hende til min væg;)

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Det er et virkelig fint stykke arbejde! Kan du fortælle, hvilken app du bruger på iPad'en til mønsteret? Det ligner nemlig noget, som jeg burde få fingrene i.
    Hilsner fra Astrid

    SvarSlet
    Svar
    1. JKNITHDLITE står der på den. Eller måske skal du søge JKnit. Spørg igen hvis du ikke finder den.;)

      Slet
    2. Takker - den nu fundet og hentet. :)

      Slet