onsdag den 6. juni 2012

BRODERI NO. 1

Det har været en skøn formiddag,
hvor vejret har tilladt lidt udeliv.

Jeg har benyttet mig af det,
og nydt solen mens jeg har færdiggjort mit broderi.


Dette er billede  No 1 i en serie jeg har påtænkt at lave.

Hvor mange det bliver til, ved jeg ikke enndu.
Ej heller ved jeg hvordan de efterfølgende
billeder kommer til at se ud.
Det bestemmer nål og tråd i arbejdsprocessen.


Teksten lyder "so much yarn, so little time".


Jeg har broderet med halve korsting,


undtagen på teksten,
hvor har jeg brugt hele korsting, og ladet stingene vende "forkert".


FAKTABOKS:

Broderi af fri fantasi.

GARN:

Den grå er Blackhill Højlandsgarn,
resten er fra min broderikasse.

STØRRELSE:

30 x 21 cm



23 kommentarer:

  1. Hold dog op. Det er bare flot. Har du slet ikke haft et mønster ???

    Hilsen Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, ingen mønster Joan. Fri fantasi.

      Slet
  2. Fin komposition! Glæder mig til de næste :-)

    SvarSlet
  3. Sikke et stykke kunst du har syet der, bare så flot, glæder mig til at se hvad nålen bestemmer til næste kunststykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en lille idee med en nøgle. Nu får vi se om nålen vil det samme;o)

      Slet
  4. Hvor er det flot - jeg ser konkylie, sand og spillekort :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten..
      Sjovt at hører hvad du ser...

      Slet
  5. Det er ganske imponerende, det du sådan får lavet i "fri hånd". Det bliver spændende at se mere til billedserien.

    SvarSlet
  6. Wow, sikke et stykke kunst. Det er da virkelig noget særligt.

    SvarSlet
  7. Du er da bare for sej - sådan lige at "hælde" et freestyle broderi af nålen...
    Super flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er min ynglings måde at brodere på C.

      Slet
  8. hvor ser det bare fantastisk ud !
    og så kan jeg se, at du selv har kreeret mønsteret ? en slags maling i broderisting ?
    rigtig flot ! og jeg er spændt på at se resten af serien.
    Det kræver lige et overblik at lave sådan noget - skabes det i processen ? eller laver du tegning først ?
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skabes i processen. Det eneste jeg bruger ekstra er et par streget på stoffet, og ligeledes tegner jeg bogstaverne op, enten på papir ved siden af eller direkte på stoffet.

      Slet
  9. Guten Morgen liebe Ulla,
    was hast Du für Talente !!!
    Dein Stickbild ist einfach umwerfend schön - ich bin restlos begeistert ! Die Farben...und dazu diese klassische Rahmung...ganz ganz klasse!! Ich habe auch mal sehr viel gestickt u a nach Fremme.. es hat mir sehr grosse Freude gemacht und ich hüte diese Schätze :-)
    Ich wünsche Dir eine schöne Restwoche und grüsse Dich herzlich,
    Heidi

    SvarSlet
  10. Du godeste, du er jo kunstner. Tænk at du bare lige ryster sådan et broderi ud af ærmet. Respekt!!! Det er vildt flot.

    SvarSlet
  11. Tusinde tak for de smukke ord.

    SvarSlet
  12. Super flot... Er vild imponeret over det bare er vokset ud af fantasien. Glæder mig til at se flere i serien...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er morsomt at brodere på den måde.
      Der kommer flere.... senere ....
      Tror lige jeg skal lure inde hos dig på det dersens intergram, eller hvad det nu hedder;o). Sådan et vil jeg nemlig også gerne lave, og jeg kan huske du har lavet nogle smukke eksemplarer på et tidspunkt.

      Slet