tirsdag den 12. juni 2012

QR-CODE omsat til BRODERI

For et godt stykke tid siden så jeg et broderi
som Karina havde lavet.
Det har rumsteret i mit hoved lige siden.

I dag skulle være dagen hvor jeg fik gang i det.

Jeg skal være sammen med en meget kær veninde i morgen,
og hun har haft fødselsdag siden vi sidst har været sammen,
så en lille gave skal hun have i anledningen.

Derfor var det meget oplagt at give sig i lag med de skønne koder
Karina tidligere har omsat til broderier.


Jeg printede billederne ud og
tegnede dem over på ternet papir for nemheds skyld.


Bag på billedet har jeg skrevet en lille hilsen,
samt en forklaring til hver af koderne.


Det tog ikke så lang tid at lave det lille billede,
og resultatet er jeg tilfreds med.

Den øverste kode står for:

VENINDER

Den nederste for:

VENSKAB

Jeg håber hun kan lide gaven.

Det er helt sikkert ikke de sidste QR-Code broderier der kommer fra min hånd.

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:
Ingen,
men generator til at lave koderne efter finder du

GARN:
En rest sort Isager bomuldsgarn




10 kommentarer:

  1. Rigtig fint og rigtig god ide - en dejlig venindevenskabsgave :)

    SvarSlet
  2. Det er da en rigtig god ide, at eftergøre de koder i korssting. Flot og god gave.

    SvarSlet
  3. Sikke en vidunderlig og personlig gave - du er en supersej håndarbejdshåndværker.

    SvarSlet
  4. Hvor enkel men enorm personlig, smuk, smuk gave.

    SvarSlet
  5. Rigtig god gaveidé. Har selv broderet koden til min blog.

    SvarSlet
  6. Hvor er det en god ide. Har straks tilføjet kodegeneratoren til mine foretrukne :-) Det må jeg prøve.

    SvarSlet
  7. hej Ulla
    Rigtig god ide
    og tak for linket til QR koderne :o)
    nu kan jeg finde min egen - super.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Jeg synes at idéen med QR-koderne er rigtig god. Jeg elsker det grafiske look i det sort-hvide. Jeg elsker at disse prikker faktisk kan sige noget - noget som man ikke kan se med det blotte øje. Jeg er sikke rpå at din veninde bliver glad for billedet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Min veninde var meget begejstret for det lille broderibillede.
      Tusind tak for ideen Karina.

      Slet
  9. Superfina! Såg liknande i bloggen slöjd.nu
    Blir sugen på att leta fram väv och garn och testa lite.

    SvarSlet