mandag den 11. juni 2012

HVAD HAR MIN MOR OG DATTER DOG TILFÆLLES MED PRINSGEMALEN?


De har såmænd fødselsdag tilfælles.
Min mor er fra 1933 og  datteren er fra 1979.
I går var vi hos mor for at fejre hende
og i aften skal vi til Aarhus for at fejre Lone.

Jeg glæder mig.

Men inden
skal jeg en tur til frisør,
dejlig med selvforkælelse,
og så skal jeg på posthuset med pakker.

Jeg har solgt en del af det garn jeg satte til salg her.
Men kig indenfor.
Der er stadig gode fibre at købe.


Min morgen startede som sædvanlig med et kig ud af vinduet.
Lige udenfor sat denne skønne fætter.



 På morgenturen rundt med Carla,
kunne jeg  se æblerne var begyndt at tage form på træerne.

Tænderne kan næsten løbe i vand ved tanken om saft og kager
eller bare at tage et bid af herligheden.

Men det må vente nogle måneder endnu.


Vi skal lige have lidt sol og sommer inden.


Må jeres mandag blive lige som I har ønsket jer.

9 kommentarer:

  1. Og i rigtig lige måde Ulla.
    Stort tillykke med både datter og mor.
    Ha' er rigtig dejlig - jeg er sikker på at solen vil skinne på dig og familien.

    SvarSlet
  2. Tillykke med mor og datter og forøvrigt tak for sidst. Hyggeligt at træffe dig. Sjovt nok har min mor også fødselsdag i dag. Hun bliver 89 og vores søn og svigerdatter har 24 års bryllupsdag. Til næste år bliver det stort. Há en god dag.

    SvarSlet
  3. Tusind tak og i lige måde -
    Tillykke med mor og datter, ja det har da været noget af en gave din mor fik i -79 - et skønt barnebarn :)
    Hvor er det dog en vidunderlig udsigt I har .

    Marianne

    SvarSlet
  4. Lidt kongelig har man jo lov at være ;))
    Tillykke med dem begge to.

    God dag til dig også.
    Yt

    SvarSlet
  5. Tillykke med både mor og datter.Har to søstre, som ikke er tvillinger.De er begge født på min fars fødselsdag.

    God mandag og god tur til posthuset.Penge er overført

    SvarSlet
  6. Tillykke med fødselarerne. Her i Aarhus er der bestemt ingen sommer. Men mon ikke det kommer snart?

    SvarSlet
  7. Tillykke med dem begge to. Er der ikke noget med, at en vis mand også er født på denne dag? Jeg synes jeg kan huske fra min barndom at man sagde, at den 11.6 var fandens fødselsdag.
    Hvor var det sødt af dig at give din mor en masse garn og en rigtig god gaveide. Strikning kan man altid genoptage og hun får det sikkert sjovt med alt dit garn.

    SvarSlet
  8. Tillykke med mor og datter.
    Her i det nordjydske lader sommeren også vente på sig. Jeg håber på godt vejr i uge 26. Der skal vi holde studenterfest for datteren.

    SvarSlet
  9. Et forsinket TILLYKKE med/til dem begge.... Hilsen joan M.

    SvarSlet