lørdag den 16. juni 2012

FARVERIG PUDE


Straks jeg fik pakket garnet ud,
viste jeg bare at de fire farver skulle parres.

Det endte med at blive en skøn pude.


Jeg har hæklet den sammen,



og brugt et par lilla pels pomponer som knapper.

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:
Efter idé

PIND: 

GARN:
i følgende farver
Pæreskal ialt 37 gram
Slikkepind ialt 62 gram¨
Bølgen blå ialt 34 gram

samt
 74 gram grå

Alle garner er strikket med to tråde.

STØRRELSE:
47 cm X 75 cm

BEMÆRKNINGER:
Opskriften på puden er kvadratisk og min skulle være rektangulær.
Derfor har jeg ikke kunnet følge opskriften,
men kun brugt idéen fra den.
Jeg har ikke skrevet ændringerne ned.

Garnet er helt vidunderligt at strikke med.
Det er bestemt ikke sidste gang det kommer på mine pinde.






18 kommentarer:

  1. Det var da et utroligt vellykket resultat, der kom ud af den parring :-)

    SvarSlet
  2. Skøn glad pude ;)
    Ærgeligt man skal sidde med ryggen til den ;))

    Yt

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet flot, Ulla! Fed, fed pude og en idé til eftergørelse, så jeg si'r tak :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Liselotte. Og garnet er lige nøjagtig så blødt og lækkert at det er ren forkælelse at hvile hovedet på den når man skal have en lille lur

      Slet
  4. Hold da op hvor er den flot, den vil pynte i en neutral farvet sofa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skal bruges på en grå sofa Annelise. Så det er lige i øjet med farverne.

      Slet
  5. Hvor er den smuk! En herlig sammensætning af farver er det i hvert fald også, ligner lidt nogle af farverne i dine kaftan, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i.. Jeg matcher. Griner..

      Slet
  6. Farverig på den fede måde, Ulla!

    Den vil bestemt pynte i sofaen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg sikker på den vil Berit, og måske den får følgeskabets af flere.. Måske..

      Slet
  7. Hvor er den lækker og pelsen er bare prikken over i'et :)

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot. Super ide med pels-pompom :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farven på pelsen passede så fint synes jeg.

      Slet
  9. Hvor er puden fin, dejlige farver, flot mønster……Hvor køber du monteringspuder?

    Annette

    SvarSlet
  10. Til puden her har jeg brugt en tynd vattæppedyne, som jeg har foldet til det passede i størrelsen.
    Ellers bruger jeg ofte monteringspuder fra Jysk.

    SvarSlet