søndag den 10. juni 2012

EN SKØN DEJLIG SØNDAG.




Efter en dejlig dag hos mor og far, står aftenen på ren afslapning og lidt strik på en farverig pude.

Min mor fylder 79 år i morgen og vi drog til Bjerringbro for at fejre hende i dag.

Hun er ikke meget for at få gaver.
"Jeg mangler jo ikke noget" som hun siger.
Nej lille mor det gør du ikke, men vi vil så gerne give alligevel.

Hovedet blev lagt i blød for at finde på, men i år lå det lige til højrebenet.

Hun er begyndt at strikke lidt igen, efter at have holdt flere års pause, så jeg samlede en god portion garn til hende og pakkede fint ind.

Det var sagen.
Hun blev glad for det, og begyndte straks at planlægge hvad der skulle blive ud af de forskellige fibre.
Jeg vil tro hun sidder og slår masker op lige nu.

Hun blev glad og ligeså gjorde jeg.

8 kommentarer:

  1. Lyder herligt, hvor er vi bare heldige, at have en mor, som stadigvæk strikker. Jeg bestilte lidt garn hos garnpusheren i torsdags og fredag var det hos min mor, hun blev så glad. God søndag aften.

    SvarSlet
  2. Tillykke med din mor. Herligt når en gave "rammer plet"

    SvarSlet
  3. Det var da en rigtig god gave - for det kan godt være svært at finde på til gamle forældre.
    Friskt af din mor at strikke i den alder - rigtig godt at hun gør/kan det.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
  4. hej
    det var da en rigtig dejlig gave at få og skyndt at hun blev glad for det... det kan ellers være svært nok at finde gaver til de der mor... så rigtig fedt med sådanne en gave.

    SvarSlet
  5. Jeg håber virkelig, din mor elsker sin gave. Garn er vel noget nær det bedste, man kan give en, der i forvejen har alt. Alt garn har man i hvert fald aldrig.
    Det lyder som en dejlig fødselsdag.

    SvarSlet
  6. Tillykke med din mor. Tænk, at kunne strikke i den alder. Det vil jeg ønske mig :-)

    SvarSlet
  7. Det var da en fin gave. Man skal jo også give noget væk, man selv ville blive glad for....

    SvarSlet
  8. Dejlig gave- herligt når man kan mødes og glædes ved gode garner på tværs af alder.

    SvarSlet