lørdag den 23. juni 2012

HÆKLEDE GRYDELAPPER


Tre kæmpe cones garn blev slæbt frem.


Jeg havde en idé om at lidt af garnet
skulle forvandles til grydelapper.


Hæklet i et smukt vaflet mønster.



Trense til at hænge i, kom der også.



Én med lyseblå,
og


én med rosa kant.


Tykke og store, så ingen brænder fingrene.


FAKTABOKS.

OPSKRIFT:

Idéen har  jeg tyvstjålet hos

som har hentet sin grundopskrift
hos

Det var også derfra jeg brugte grundopskiften
dog hæklede jeg 55 lm i stedet for 27,
for at få lige nøjagtig den størrelse jeg ønskede mig

NÅL:

3

GARN:

fra

Ialt:
 130 gram sort
20 gram rosa
og
20 gram lyseblå

STØRRELSE:

20 X 26 CM

BEMÆRKNINGER:

Der kommer flere af slagsen fra min hånd.
De er bare lækre og smukke.






17 kommentarer:

  1. De er så fine - har også hæklet dem efter samme opskrift :)
    Det ser godt ud med pastel tilden sorte, kan godt forstå du vil lave flere de er så lækre.
    Rigtig dejlig Sankt hans - pas på dig selv ;0))

    SvarSlet
  2. Jeg har sat bly i bæltet, så jeg bliver på jorden;0))))

    SvarSlet
  3. Har du også sat bly i bunden af blenderen?? ;-) Aj, jeg kunne ikke lade være. Jeg var gået grædende hjemmefra, hvilket selvfølgelig ikke havde hjulpet på det.

    Lækre grydelapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Glimrende ide fru Olsen. Der kommer bly i bunden af den.

      Slet
  4. Sig mig lige fru Røjkjær, er der noget du ikke kan? - Jeg synes du er kørende i såvel strik som broderi og nu kan der føjes hækling til samlingen. Flotte grydelapper.
    Er ikke sikker på bly i bæltet kan gøre det, måske er det klogt at holde lav profil og holde sig indendøre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er masser jeg ikke kan.
      Jeg har faktisk hæklet en del, men synes det er sjovere at strikke.
      Jeg har bestilt bord indendørs på Skødshoveds Badehotel, så er det bare med hvordan jeg kommer frem og tilbage uden at blive opdaget.
      Jeg må nok tage bilen i stedet for kosten;o))))

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Smukke farver, smukt garn, smukt mønster. Hele tre ting.
    God aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også selv om der kun er to lapper;0))

      Slet
  7. Hvor er de lækre (gode ideer skal bruges ;O) Det virker som en god fed bomuld, eller hækler du i dobbelt garn?
    Det vaffelmønster må jeg lige huske ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hæklet med een tråd. Garnet er meget tykt.

      Slet
  8. Skønne grydelapper, som jeg også har hæklet nogle stykker af. Utroligt som du kan komme galt af sted med din pesto, men græsk youghurt er nu heller så dårligt.

    SvarSlet
  9. Græsk yoghurt er helt fint Annelise, men nu var min spinat og salat lige blevet store nok til at skulle høstes af for første gang. Shit happens! Som man siger..

    SvarSlet
  10. Rigtig go ide med kontasten - sort/pastel. Dem kan jeg li.!!

    SvarSlet
  11. uh hvor er det en lækker farve-kombo

    SvarSlet